Glasovir Peugeot x Pleyel

autor Gilles Vidal
projekt Glasovir Pleyel Peugeot Design Lab
napisao Daniel Tomičić

 

Glasoviri su vizualno dosadni. 'Posljednja dva stoljeća to su crni monoliti od pet kubika', samokritično je izjavio Arnaud Marion, kreativni direktor Pleyela, danas najstarijeg proizvođača glasovira na svijetu. Upravo se Pleyel trudi razbiti crnu monotoniju. U 19. stoljeću oslikavao ih je u stilu barbizonaca, a danas surađuje s galerijom Maeght u odabiru suvremenih umjetnika za oslikavanje glasovira. Osim s umjetnicima, Pleyel surađuje i s dizajnerima. Godine 2011. pristupio im je Peugeot s ponudom da zajedno dizajniraju vrhunski glasovir. 'Cilj nam je bio, prije svega, biti inovativan, željeli smo razviti objekt koji niti Peugeot niti Pleyel ne bi mogli sami stvoriti', rekao je irski dizajner Cathal Loughnane, voditelj Peugeot Design Laba. Francuski proizvođač vozila lani je u Parizu osnovao globalni studio za oblikovanje robnih marki nazvan Peugeot Design Lab. Mali tim od desetak Peugeotovih dizajnera automobila dizajnira sve osim automobila. Koristeći tehničke i dizajnerske resurse tri Peugeotova studija u megalopolisima na raznim stranama svijeta - Parizu, Sao Paulu i Shanghaiju, u stanju su razvijati najkompleksnije proizvode bilo gdje na svijetu. Peugeot je po prvi puta ponudio dvjestogodišnje iskustvo u stvaranju proizvoda i stodvadesetgodišnje iskustvo u proizvodnji automobila klijentima pod jednim uvjetom - da dolaze izvan automobilske industrije, inače ih smatra konkurentima.