Bogati čovjek i oplođivanje zemlje suvremenom umjetnošću - Pokušaj jedne analize simbola




arhitekti querkraft architekten
projekt Muzej Liaunig, Neuhaus, Koruška, Austrija
napiso Jan Tabor

 

...Pretvoriti tu jednostavnu figuru, odnosno taj simbol, nepojmljiv u svim njegovim značenjima, u konkretnu građevinu značilo je samo ispuniti obje linije građevnim volumenima i obuhvatiti ih konstrukcijama, ukopati ih poprijeko u zemlju, izliti u betonu i opremiti svim onim što danas spada u jedan solidan muzej, sa iznimkom muzejskog dućana i muzejskog restorana. Taj je muzej, iako tek drugi po redu sagrađen privatni muzej suvremene umjetnosti u Austriji (nakon muzeja Essel u Klosterneuburgu kod Beča), premalen i suviše periferan. Nije realizirana ni dvorana za održavanje povremenih izložbi zbog ograničenog troškovnika. Izložbene je prostorije, doduše, u skladu s arhitektonskim konceptom lako mijenjati i pregrađivati, a predviđen je i trakt za publiku s odgovarajućom infrastrukturom. Trenutačno arhitekti rade na prvom aditivnom proširenju, depou za skulpture. Građevinu je podzemnim sustavom prostorija moguće gotovo u bilo kojoj veličini proširiti. Genijalno.