Arhitektura i moja dežela

arhitekti Enota
projekt Termalija, welness centar, Podčetrtek, Slovenija
napisao Matevž Čelik

 

Posljednjih godina se turizam u Europi čak i sam prepoznaje kao prilično problematična gospodarska djelatnost, koja je neprekidno u opasnosti da proždere samu sebe. Traženje pravog odnosa između prirode i čovjeka – između danog i stvorenog – je ono što dosta traumatično preokupira većinu rasprava o razvoju tog područja. Turistički proizvod je kombinacija panorame i usluga. No za razvoj posljednjih je potrebna određena infrastruktura, koja, s druge strane, može imati i neželjenih posljedica za panoramu. Već od čuvene akcije "Slovenija, moja dežela" se zemlja na "sunčanoj strani Alpa" grčevito bori da uđe među zanimljivije svjetske turističke destinacije. Glavni problem još uvijek ostaje prepoznatljiv identitet, pa se tako marketing i u najnovijim naporima za osvajanjem turističkog tržišta oslanja prije svega na prirodu. To je, jasno, najlakši put, jer je priroda zaista izvanredna i zasad još neokrnjena. Problem slovenskog turizma ipak još uvijek ostaje identitet ponude, svojstvene baš Sloveniji. S time su, međutim, povezana i pitanja primjerenog oblikovanja infrastrukture.