Rezultati natječaja Nagrada Tripun Bokanić

21/05/2019

Objavljujemo rezultate natječaja za Nagradu Tripun Bokanić Klesarske škole Pučišća 2019.
 
Nagrada Tripun Bokanić pokrenuta je početkom ove godine u suradnji Klesarske škole Pučišća i Oris Kuće arhitekture. Nagradom se vrednuju iznimna ostvarenja i postignuća na području oblikovanja u kamenu ostvarena u 2017. i 2018. godini. 
 
Na natječaj je pristiglo 46 prijava, a radove je vrednovao ocjenjivački sud u čijem su sastavu bili akademik Nikola Bašić, dipl.ing.arh., prof. Nenad Fabijanić, dipl.ing.arh., akademik Dinko Kovačić, dipl.ing.arh te Zdravko Matijašić, majstor klesar i umirovljeni savjetnik u klesarskoj radionici Klesarske škole Pučišća. Ocjenjivački sud dodijelio je pet nagrada u pet kategorija, a dodijeljena su i dva posebna priznanja.
 
Posebno priznanje dodijeljeno je splitskom arhitektu Antunu Šatari za cjeloživotni doprinos arhitektonskom stvaralaštvu. 
 

Dugogodišnjim radom Antun Šatara ostvario je izniman doprinos arhitekturi. Njegova robna kuća Prima u Splitu pripada antologijskim ostvarenjima naše modernističke arhitekture, vješto spojivši tradicionalan materijal i tada suvremenu tehnologiju i tipologiju.
 
U kategoriji Najuspješnije arhitektonsko ostvarenje nagrada je dodijeljena radu Višestambena zgrada Dević u Sutivanu na Braču arhitekta Vinka Peračića.
 

U radu se ističe respektiranje tehničkih dosega i kulturološke osjetljivosti. Trodijelni objekt ilustrira koncept kocke šećera prema kojem je volumen objekta izveden u jednom komadu fino obrađenog kamena, bez vidljivih sljubnica, čak i kada je riječ o ventiliranom pročelju. Ovako zamišljen projekt ne bi bilo moguće izvesti bez izuzetnog poštovanja kamena i brižnog dodira ljudske ruke kroz misao, obradu i ugradnju.
 
Nagradu u kategoriji Najuspješniji restauratorski zahvat dobila je Rekonstrukcija atrija Kneževa dvora u Dubrovniku autora Željka Pekovića i Blaža Gotovca.
Klesarsko-restauratorski radovi na rekonstrukciji atrija Kneževa dvora dio su iznimno zahtjevnog interdisciplinarnog projekta. Projekt je složen ne samo zbog velike spomeničke vrijednosti objekta, već i zbog tehnologije rada još neviđene na našim prostorima.
 
Nagrada u kategoriji Najuspješnije oblikovanje uporabnog predmeta ili pojedinačnog arhitektonskog ili dekorativnog elementa dodijeljena je Sanji Leicher i Eduardu Dukiću za rad pod nazivom Ready-made puž.
 
Objekt je nastao tijekom vremena i kroz prostor obiteljskih ljetovanja. Tijelo puža potječe s otoka Žuta i prvotno je smatrano pticom. Puževa kućica pronađena je par godina kasnije na Lastovu, dovezena je u Zagreb i položena na tijelo ptice, savršeno udubljeno za prihvat kugle. Cjelina tada dobiva novo značenje – ptica je postala puž.
 
U kategoriji Najuspješniji edukacijski, kustoski, publicistički, kritički, znanstveno-istraživački i teorijski rad nagradu je dobila Udruga Dragodid za cjelokupno djelovanje.
 
Glavne su aktivnosti Udruge organizacija i vođenje suhozidnih radionica te provedba istraživanja suhozidne baštine u suradnji s lokalnim partnerima – izvornim nositeljima umijeća gradnje suhozida i poznavateljima lokalnih tradicija. Zahvaljujući suradnji s Ministarstvom kulture, a na inicijativu Udruge, umijeće suhozidne gradnje dobilo je 2016. i trajnu zaštitu kao nematerijalno kulturno dobro Republike Hrvatske te je upisano na UNESCO-ov reprezentativni popis nematerijalne baštine čovječanstva.
 
Nagrada za Najuspješnije oblikovanje suvenira u kamenu dodijeljena je Dini Jakšić Pavasović za Modularni svijećnjak Reflexio.
 

Posebnost rada predstavlja interaktivni aspekt koji korisniku omogućuje vlastitu kreaciju finalnog izgleda predmeta. Rad pruža mogućnost konstantne izmjene, a težak i hladan materijal u ovom obliku djeluje lagano i razigrano te nas poziva da ga rastvaramo i iskušavamo sve njegove varijante.
Posebno priznanje za doprinos radu klesarske škole dodijeljeno je Tončiju Vlahoviću, dugogodišnjem ravnatelju škole.
 
Zahvaljujemo svim prijaviteljima na odličnom odazivu, kao i svima koji su doprinijeli organizaciji natječaja i izložbe. Izložba prijavljenih radova, postavljena 17. svibnja 2019. u Narodnoj knjižnici Hrvatski skup u Pučišćima na Braču, ostat će otvorena cijelo ljeto, a krajem godine dolazi i u Oris Kuću arhitekture u Zagrebu.