ORIS NAGRADA ZA IZUZETAN ARHITEKTONSKI PROJEKT, 2011.
Kazuyo Sejima – Projekt umjetničkih kuća Inujima, Japan

Obrazloženje žirija:
Rad Kazuyo Sejime na otoku Inujima, u sklopu programa revitalizacije otočja Naoshima, jedinstven je po svojemu osobitom pristupu u kojem nove intervencije čine dio povijesnog kontinuiteta. Njezini projekti na autentičan način spajaju tradicionalne tehnike i oblike gradnje sa suvremenim senzibilitetom. Odnos između konteksta i novih gradnji je recipročan. Taj odnos nije dijalektički ili kontrastan, nego se ostvaruje kao prirodni dio životnih mijena jednoga specifičnog okoliša, njegovih ritmova i kulture. Sejimin pristup tako je putokaz za novu i senzibilnu kulturnu ekologiju koja se kritički odnosi prema procesima neumjerenog rasta ili kulturnih prekida, a da pri tome ona ostvaruje autentične i rafinirane ambijente. Iz tih razloga, njezin rad jasno zagovara kulturnu poziciju u kojoj se ostvaruje sklad između izoštrene osjetljivosti prema svijetu koji nas okružuje i senzualnog pristupa usmjerenog prema novim estetskim i intelektualnim otkrićima.

ORIS YTONG NAGRADA ZA IZUZETAN STVARALAČKI DOPRINOS ARHITEKTURI, 2011.
Rafael Moneo

Obrazloženje žirija:
Rafael Moneo, učitelj i graditelj, već četrdesetak godina ide svojim vlastitim putem određenim odgovornošću i kritičkom distancom prema promjenjivim strujanjima vremena. Moneove zgrade nisu osamljena bića bez povezanosti sa životom grada. Mijenjajući kuću, on mijenja grad, kao što to pokazuje njegova pregradnja Nacionalnog muzeja Prado u Madridu. Graditi u kontekstu za njega znači proširenje značenja mjesta. Kontekst nikada ne shvaća jednodimenzionalno, već uspostavlja odnos s poviješću kao u Muzeju rimske umjetnosti u Méridi ili Kraljevskom arhivu u Pamploni, ali i s topografijom krajolika kao u primjeru zapanjujućeg Kursaala u San Sebastiánu. Moneova arhitektura, bazirana na intenzivnom intelektualnom procesu te osobnom angažmanu i emocijama, prelazi granice svojeg mjesta i vremena kao dio cjelokupnoga civilizacijskog događanja u fizičkom i kulturnom smislu, utvrđujući poziciju arhitekture kao jednog od najbitnijih i najutjecajnijih čimbenika kulture.